آیا فضای باز تجارتی، مشمول کسری پارکینگ می گردد؟

پارکینگ

یکی از دوستان از طریق واتساپ این سوال را مطرح نمود که آیا فضای تجارتی که به صورت مسقف نیست، بلکه به صورت فضای باز تجارتی است، مشمول کسری پارکینگ می گردد یا خیر؟

در پاسخ به این دوست گرامی، باید عرض کرد که این وضعیت در هر شهری می تواند متفاوت باشد. زیرا همانگونه که مستحضرید، در هر شهری ضوابط شهرداری متفاوت است، زیرا شورای اسلامی در هر شهری مستقل از شهر دیگر است و ممکن به گونه ای متفاوت تصمیم بگیرند و ضوابط را تعیین کنند. بنابراین در حالت کلی برای این سوال نمی توان نسخه پیچید.

اما از آنجاییکه با ضوابط شهرداری مشهد آشنایی قابل قبولی داریم، به اطلاع می رسانیم که در شهرداری مشهد، پارکینگی برای فضای باز تجارتی در نظر نمی گیرند و بنابراین آیتمی به نام کسری پارکینگ برای فضای باز تجارتی نیز وجود ندارد.

البته در دستورالعمل های داخلی شهرداری مشهد، این نکته نیز ذکر شده است که چنانچه از فضای باز تجاری برای کسب و کار استفاده می شود، در خصوص اقدام نهایی مناطق از معاونت شهرسازی شهرداری استعلام نمایند (214809/93/79 – 19/12/93).

ضمنا در حالت کلی و برای فضای مسقف تجارتی، پارکینگ مورد نیاز بر اساس فرمول یک دوم بدست می آید. یعنی معادل نصف فضای تجارتی، پارکینگ تجارتی می بایستی تامین گردد.

لطفا شما نیز تجربه خود در این خصوص و رویه ای که شهرداری شهرتان در این زمینه اتخاذ نموده است را در بخش دیدگاه ها در همین صفحه اعلام نمایید.

5/5 - (9 امتیاز)
مطالب مرتبط