روش های نوین طراحی و اجرا ساختمان

اگر به دنبال کاهش هزینه های ساخت هستید
اگر افزایش سرعت اجرا مد نظر شماست
و اگر بنای قدیمی شما امکان توسعه توسط سازه های سنگین را ندارد و به دنبال سازه سبک هستید
پیشنهاد می کنم متن زیر رو مطالعه فرمایید

1- آشنایی با سازه ال بی اف (LBF)

امروزه با پیشرفت صنعت ساختمان، سیستم‌های سازه‌ای جدیدی توسط محققان معرفی شده است.
سیستم‌های نوین سازه‌ای علیرغم مزایای فراوانی که هر کدام دارا می‌باشند، معمولا تماما دارای یک عیب مشترک بوده و آن عدم آگاهی کافی طراح و مجری در نحوه‌ی طراحی و محاسبه‌ی آن و نیاز به مصالح جدید و نیروی کار ماهر می‌باشد.
در این متن سازه‌ای به شما پیشنهاد می شود که علی رغم دارا بودن مزایای سیستم‌های نوین سازه‌ای ، نیازمند دانش فنی زیاد و جدیدی نیز نمی‌باشد.
سیستم قاب سبک فولادی با استفاده از پروفیل‌های قوطی شکل (Light Box steel Frames) که به اختصارLBF نامیده می‌شود از ستون‌هایی قوطی شکل نورد شده که با فواصل کمی از یکدیگر قرار گرفته و تیرهای با مقطع قوطی که به آن‌ها متصل می‌شوند، تشکیل شده است. تمامی مقاطع استفاده شده به صورت نورد گرم بوده و اتصالات به صورت جوش اجرا می‌شود لذا مشکلات اجرایی بسیار کم شده و نیاز به نیروی کار ماهر نمی‌باشد.

1-1- مزیت سرعت ساخت بالا

این سازه به دلیل قابلیت مونتاژ دیوارها و قاب ها پیش از نصب، با سرعت بالایی اجرا می شود
همچنین عدم نیاز به اجرای دیوار چینی و حذف مرحله گچ و خاک دیواره ها نیز باعث صرفه جویی در زمان شده بطوری که اجرای سفت کاری یک واحد مسکونی به متراژ 150 متر مربع به مدت 40 روز کاری میباشد.این مرحله از سفت کاری شامل اجرای قالب بندی و بتن ریزی سقف و در قسمت دیوارها با اجرای کامل عایق بندی و رابیتس بندی ، آماده گچ و سرامیک و نماهای بیرونی میباشد.

2-1- مزیت کاهش هزینه ساخت

با توجه به جداول آنالیز و متره برآورد قیمت های انجام شده مشخص گردیده که این نوع روش ساخت با توجه به نوسانات قیمت مصالح، در هر مقطع از زمان ، کاهش 30 الی 35 درصدی نسبت به سیستم رایج اسکلت آهن میباشد.
مدیریت صحیح مالی و صرفه جویی در هزینه، قابلیت پرداخت بیشتر در قسمت های دیگر ساختمان از جمله نماهای داخلی و بیرونی را فراهم خواهد نمود.

3-1- مزیت عایق صوتی وحرارتی بالا

در این سازه از عایق های پشم سنگ به ضخامت های 5 و 7 سانتی متر و دانسیته های 50 و 70 (بسته به شرایط آب و هوای منطقه و موقعیت دیوار در ساختمان) استفاده میشود که باعث عایق بندی بالای صوت و حرارت میشود. این نوع عایق در ساختمان باعث شده که تقاضای ساخت این نوع سازه را در اماکنی از جمله حاشیه خیابان ها که محل ترافیک و تجمع آلودگی صوتی میباشد را بیشتر فراهم آورد.

4-1- مزیت سبک بودن

در این روش ساخت با کاهش وزن بار مرده ساختمان به محدوده 170 الی 200 کیلوگرم بر متر مربع این قابلیت را فراهم میسازد که روی ساختمان های قدیمی و در حال ساخت که پیش بینی بارگذاری طبقه جدید نشده ، بتوان به راحتی ساخت .

2- انواع کاربردهای سازه ال بی اف (LBF) در ساختمان

1-2- ساخت بنای جدید

2-2- اجرای پنت هوس با سازه ال بی اف (LBF)

3-2- توسعه ساختمان قدیمی (طبقه جدید/ دوبلکس)

کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات مربوط به سازه ال بی اف (LBF)
از طریق ارسال پیام در واتساپ به شماره ۰۹۱۵۰۷۰۷۶۷۸

3.3/5 - (3 امتیاز)
مطالب مرتبط